OK, kezdjük egy kicsit távolról. A helyzet az, hogy technikailag a fehér az összes szín keveréke, mivel a szivárvány spektrumának összeadódásából keletkezik, másrészt pedig azt nevezzük fehérnek, amiről a fény a legnagyobb mértékben visszaverődik. Azért látjuk más-más színűnek az egyes dolgokat, mert máshogy verődik/nyelődik el a fehérfény, és azt a tárgyat látnánk fehérnek, amelyik a fény teljes spektrumát maradéktalanul visszaveri. Ilyen azonban gyakorlatilag nincs, ezért látunk különböző fehér árnyalatokat. Érdekesség, hogy az agyunk akkor fog valamit nagyon fehérnek látni, ha van benne egy kicsi kék, ezért használunk mosáskor is kékítőt amikor fehéríteni akarunk.
A fizikában ezt a tulajdonságot kivonó színkeverésnek nevezik, ha érdekelnek a részletek katt a linkre.
A féhér az fehér. Vagy nem?
Ha viszont nincs abszolút fehér ez azt is jelenti, hogy a menyasszonyi ruha sem lehet tiszta fehér. Ha a fizika felül nézzük, akkor vannak hideg fehérek és vannak meleg fehérek, viszont az átlagembernek ez leginkább csak csontfehér, törtfehér, gyöngyfehér, gyémántfehér, felhőfehér, dérfehér, hófehér ( és még isten tudja mennyi árnyalat) aszerint, hogy kékes (hideg) vagy sárgás (meleg) stichje van az esküvői ruhának. Ám sokszor a finom különbségeket csak akkor látjuk, ha a két fehér egymás mellé kerül.
Ezért fontos a profi sminkmesterrel beszélned az menyasszonyi ruha színéről is
Ha sikerült a szalonban kiválasztani álmaid ruháját, mutasd meg a sminkesnek is vagy készíts róla egy fotót LEHETŐSÉG SZERINT TERÉSZETES FÉNYBEN! Ez azért fontos, mert a belső világítás képes megváltoztatni egy tárgy színét: kékebbnek vagy sárgábbnak láthatjuk azt. Ezt a fotót pedig feltétlenül vidd magaddal, amikor a kiválasztott sminkeseddel először találkozol sminktanácsadás vagy próbasmink keretében. Ugyanis a sminkesnek feltétlenül látnia kell a ruhát is, hogy korrekt munkát végezhessen.
A sminkesnek nem mindegy a ruha színe?
Nagyon nem! Az esküvői sminket mindig az adott menyasszonyi ruha árnyalatához kell igazítani, hiszen nincs annál rosszabb, mikor az ara arca és a menyasszonyi ruha két külön egységet alkot. Éppen ezért gyakran nem a menyasszony megszokott, „saját” színeivel kell elkészíteni a sminket, hanem úgy kell megtervezni azt, hogy egyszerre legyen összhangban a szem és haj színével, a bőr árnyalatával és a menyasszonyi ruha „elméleti” fehérségével is.
Ezt pedig csak egy igazi sminkmester tudja megoldani.